Un any més, la iniciativa “1 origami, 1 euro” de la Fundació MGC ha mobilitzat a milers de persones, escoles i entitats d’arreu de Catalunya per transformar un gest simbòlic en un suport real per a la ciència.
Enguany, la iniciativa solidària “1 origami, 1 euro” ha tornat a demostrar fins on pot arribar la força de la solidaritat compartida. El que va començar com una tradició japonesa per desitjar salut i benestar, s’ha consolidat en la nostra comunitat com una de les accions col·lectives més emocionants i amb més impacte social.
Una participació de rècord
Gràcies a la implicació entusiasta de més de 64.000 participants, hem aconseguit reunir la impressionant xifra de més de 194.000 grues de paper. Aquest èxit ha estat possible gràcies a la feina conjunta d’alumnes de 220 escoles, associacions i moltes persones que, a títol individual, han aportat el seu granet de sorra.
Cada origami representa molt més que paper: és temps, implicació i valors compartits. És una petita acció que, sumada a milers d’altres, genera un impacte real en la vida de les persones i en el futur de la nostra societat.
Destí de la donació: Suport directe a la recerca
Com a resultat d’aquest esforç col·lectiu, la Fundació MGC ha realitzat un donatiu de 50.000€, que es distribuirà entre les entitats de recerca biomèdica:
- Fundació La Marató de TV3: Rebrà el 44,2% dels fons per potenciar els seus projectes d’investigació.
- IDIBAPS (Institut d’Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer): Rebrà el 32,9%.
- IRB Barcelona (Institut de Recerca Biomèdica): Rebrà el 22,9%.
Un gest ple de significat
Des de la revista Interès Mutu i la Fundació MGC, volem agrair a tothom qui ha participat en aquesta onada de solidaritat. Cada grua que ens heu fet arribar és un gest ple de significat que ens ajuda a seguir avançant en la nostra missió: fomentar la salut i donar suport a la recerca científica de primer nivell.
Gràcies per fer créixer aquest projecte un any més!